Absintmerken

Verte de Fougerolles

radioflux (11/24/05 om 01:28:13):

Eigen karakter? Ik vind deze eigenlijk nog minder een eigen karakter hebben dan de Duplais.

Zojuist ook nog een keer met een half klontje suiker gedronken, om te zien of er wat bijzonders zou gebeuren. Maar nee. Dit lijkt me gewoon een degelijke verte, zonder poespas of bijsmaakjes.

Wel interessant dat de fles van helder glas is. Dat betekent [s]doordrinken[/s] doorgebruiken, veronderstel ik...

 

Helfrich (11/24/05 om 11:44:38):

Het karakter is veel minder uitgesproken dan bijvoorbeeld dat van de Jades. Toch is het wel degelijk heel eigen, maar op een subtielere manier. De ereprijs geeft een thee-achtig aroma (dat zou van mij niet hoeven -- ik haat thee, maar in deze cocktail misstaat het niet). Een ander aspect vind ik zelf erg charmant. Dat heb ik al ergens genoemd.

De kleur is opmerkelijk stabiel, dus je kunt rustig aan doen. Volgens Peter Verte is de kleur niet met toevoegingen gestabiliseerd. De 72% alcohol zal zeker helpen en mogelijk ook de methode waarbij gebruik gemaakt wordt van een "esprit vert".

 

radioflux (11/25/05 om 00:24:49):

Helfrich schreef:


De kleur is opmerkelijk stabiel, dus je kunt rustig aan doen.

Kleurecht. Kijk, daar houd ik van.

Maar wat betreft de ereprijs en het boerenwormkruid zal ik beter mijn best moeten doen, merk ik al weer. Nu goed, misschien van het weekend maar weer eens.

 

Absintmerken